Aktuella reklamblad Coop 2/1 2019 - 6/1 2019 - EJ LÄNGRE GILTIGA

1 ... 6 7 9
Coop reklamblad - 2/1 2019 - 6/1 2019 - varor från reklamblad - gryta, gul lök, våg, via, vitlök, koriander, kruka. Sida 9.
1 ... 6 7 9
40 Indisk ingefärskyckling min4 portioner 600 g kycklinglårfiléer 2 tsk neutral olja 1 tsk salt /2 tsk svartpeppar 1 gul lök, hackad /2 dl finhackad ingefära 3 vitlöksklyftor, finhackade 2 tsk malen koriander 1 tsk gurkmeja 1 tsk spiskummin 1 krm cayennepeppar 400 ml kokosmjölk 2 dl vatten Hetta upp olja i en gryta och bryn kycklingen. Salta och peppra Tillsätt lök, ingefära, vitlök och de torra kryddorna. Fras en stund till. Häll i kokosmiölk och vatten. Låt sjuda under lock ca 30 min. Koka riset. Lägg haricots verts på riset de sista 5 min och tomaterna precis vid serveringen. Toppa med hackad koriander n med Till servering: 3 dl basmatiris 150 g haricot verts 150 g körsbärstomater, halverade 1 kruka koriander (blad och stjälk) TUSEN TACK TILL ER NEJ, FÖRRESTEN: 20 MILJONER TACK Ni medlemmar ar fantastiska Under 2018 har ni skänkt mer än 20 miljoner kronor till biståndsorganisationerna We Effect och Vi-skogen - genom Biståndsknappen när ni pantar, med Bistånd På Köpet och öres- avrundning uppåt, och via bärkassar, Poängshoppen och insamlingsbössor. Det här är ovärderliga tillskott, för det ovärderliga arbete som dessa organisationer utför. Fortsätt att visa er generositet, så siktar vi mot att slå nya insamlingsrekord tillsammans nästa år. We Effect arbetar långsiktigt med hjälp till självhjälp, och hjälper jordbrukare i 24 av världens fattigaste länder att odla mer och bättre mat på ett hållbart sätt. Vi-skogen verkar i utsatta områden genom att plantera träd som bidrar till större skördar och en väg ur fattigdom. Läs mer på coop.se EFFECTVI-SKOGEN 9 SC v01 Kronhjorten s1-10 sid9