Reklamblad och information om Jula

Om Jula

Jula AB är en butikskedja, som grundades av Lars-Göran Blank. Jula säljer produkter till villaägare, hemmafixare, lantbrukare och hantverkare. Försäljning sker via webben och totalt 97 varuhus i Sverige (52), Norge (33) och Polen (12) med ett totalt antal anställda på ca. 3000. Jula startades 1979 på gården Jultorp i Västergötland. I oljekrisens spår börjades allt med tillverkningen av Julakapen. Tillverkningen av utrustning för vedhantering i Jula Industri AB upphörde 1991. Från och med den 1 september 2011 valde Jula att upphöra med sin försäljning via postorder och webb. Webbhandeln återupptogs igen i juni 2017. 

År 2017 var omsättningen för hela koncernen 6,5 miljarder svenska kronor. Namnet Jula kommer från gården Jultorp i socknen Bitterna i utkanten av Varaslätten. Jula har sin egen CSR-avdelning (Corporate Social Responsibility) med specialister inom socialt ansvar och etik, miljö, material och kemikalier, produktkvalitet, produktsäkerhet och produkttester. För att hantera nationella förväntningar har man även CSR-samordnare i Polen och Norge. Julas reklamblad ges ut åtminstone en gång i månaden och presenterar särskilda erbjudanden för perioden.

Varför handla på Jula?

● Erbjudanden som du får som medlem är enkla att hitta på webbsidan https://www.jula.se/erbjudanden/julaclub-erbjudanden/

● Jula har real flera gånger om året med hundratals erbjudanden och för att få reda på när titta på sidan https://www.jula.se/erbjudanden/rea/

● Julas reklamblad ges ut åtminstone en gång i månaden

● Jula har ett otroligt brett utbud med avdelningarna Kläder och Skydd, Bil och Garage, Fritid, Hem och Hushåll, Verktyg och Maskiner, Bygg och Färg, Trädgård

● Jula stödjer kampen mot svält genom Hungerprojektet i Bangladesh.

Butiker och öppettider

Alla butiker och enskilda öppettider hittar du på webbsidan https://www.jula.se/vara-varuhus/