Köpinformation • Katalog 3
Katalogens giltighetstid ärtom 31 maj 2022. Du kan fortfarande beställa ur den efter det, men priser
kan ändras och varor kan ha utgått efter detta datum. Nästa katalog kommer i slutet av juni.
KÖPINFORMATION
QLIRO KÖPINFORMATION
För att beställa skall du vara minst 18 år. Är du under 18 år skall målsman godkänna din beställning och bifoga sitt
samtycke. De personuppgifter du lämnar till oss används enbart av Ginza för att ge dig en bra service. Vi värnar
om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd. Vår integritetspolicy finns att läsa
på www.ginza.se. Vid eventuell tvist har Ginza som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommen-
Hej! Vi samarbetar nu med Qliro AB
vid fakturabetalning. Nedan finner du
aktuella villkor.
dationer.
BESTÄLLNING
Ginza AB, org nr: 556243-5379
Internet: www.ginza.se
E-post:
[email protected]
Telefon: 0512-299 50, måndag 10.00-17.00, tisdag-torsdag 13.00-17.00, fredag 10.00-13.00.
Ha kund-lartikelnummer tillgängliga vid telefonkontakt. Ditt kundnummer finns på katalogens baksida.
Brev: Ginza AB, Fåglum, 465 81 NOSSEBRO. Använd ordersedeln i katalogen eller skriv ett vanligt brev.
Portokostnad 12kr debiteras på order (gäller ofrankerad insänd ordersedel).
Butik: Butiken i Fåglum är öppen måndag-fredag 10.00-17.00.
1. Qliro Faktura
Vi erbjuder faktura via vår samarbetspartner Qliro.
Du får fakturan först när dina varor är skickade och
har sedan 14 dagar på dig att betala den. Betal-
ningstid för företagskunder är 30 dagar. Om du
har uppgett en e-postadress skickas fakturan med
e-post, i annat fall skickas fakturan med brev.
Kostnad för pappersfaktura är 19kr.
2. Kreditprövning
Vid fakturaköp genomför Qliro en kreditprövning
av dig som kund, vilket kan innebära att en kredit-
upplysning tas. Qliro förebehåller sig rätt att neka
fakturabetalning.
LEVERANSVILLKOR
Pris: Samtliga priser är inklusive moms. Katalogen ges ut 7 gånger per år och sista beställningsdag står angivet
i varje katalog.
Frakt: Fraktkostnad 39kr. Vid postförskott tillkommer 60kr i postförskotts-lefterkravsavgift. Beställningar över
800kr skickas fraktfritt.
3. Avgifter och ränta
3.1. Qliro debiterar ingen avgift för Qliro Faktura,
dock är det möjligt att företaget tar ut en fakturaavgift.
Leveranssätt: Din order levereras som brev eller paket. Storlek och vikt på det du beställer styr vad det blir för typ
av leverans. OBS! Vid brevavisering tillkommer en avgift på 15kr om mobilnummer ej anges vid beställning.
Tänk på att giltig legitimation krävs vid hämtning av din försändelse hos PostNords ombud. Ditt paket ligger max
14 dagar hos ditt ombud. Större varor skickas på pall eller hempaket. I dessa fall får du avtala en tid med leve-
3.2. Privatpersoner. Om betalningen uteblir debiter-
as påminnelseavgift om fn 60kr, samt dröjsmålsränta
enligt vid var tid gällande referensränta med ett
tillägg om 24,00 procentenheter.
3.3. Företag. Vid utebliven betalning från närings-
idkare/juridisk person debiteras förseningsersätt-
ning i enlighet med lag (1981:739) om ersättning för
inkassokostnader m m, samt dröjsmålsränta enligt
vid var tid gällande referensränta med ett tillägg om
24,00 procentenheter.
rantören när leveransen kan ske.
OBS! 1 november 2021 förändrades rutinerna gällande Varubrev Sverige. De brev som inte får plats imottagarens postlå-
da/fastighetsbox, kommer i de flesta fall lämnas vid dörren/postlådan och mottagaren får en avisering om att detta skett.
I samband med det övergår ansvaret för försändelsen till mottagaren. Detta beslut ligger utanför vår kontroll.
4. Delbetala din faktura med Qliro Konto
4.1. Du har även möjlighet att ansöka om att omvandla
ett köp med Qliro Faktura till Qliro Konto, och på så
sätt få möjlighet att starta en flexibel delbetalning där
du betalari din egen takt. Du ansöker genom att betala
in ett mindre belopp än fakturans totalbelopp. Det
lägsta beloppet som du måste betala visas på fak-
turan som "Betala minst". Med Qliro Konto betalar du
därefter i din egen takt (dock minst 50kr i månaden,
eller 1/24-del av totalbeloppet).
Outlösta paket: För outlösta paket faktureras enligt följande: Post-/företagspaket 350kr, Hempaket 450kr och Pall 1000kr.
Önskas förlängd liggetid eller annat ändrat förfogande såsom namn-ladressändring mm debiteras en avgift på 275kr.
BETALNINGSVILLKOR
Faktura 14 dagar: Alla beställningar kreditkontrolleras. För detta krävs att du anger ditt personnummer, mobil-
nummer och e-postadress. Saknar du mobil och e-post anger du ditt hemtelefonnummer. Betalningstid om inget
annat överenskommits är 14 dagar. Tänk på att hämta ut ditt paket så fort som möjligt, då dina 14 dagars kredit
börjar löpa fr om att försändelsen lämnar Ginza. Vid dröjsmål debiteras en påminnelseavgift. OBS! Om du ej
godkänns i kreditupplysningen levereras din beställning mot postförskott. Leverans till annan adress än folkbok-
föringsadressen görs endast mot förskottsbetalning. Detta måste ske via ginza.se.
OBS! Vid beställning mot pappersfaktura tillkommer en avgift på 19kr.
Postförskott: Betalning görs på ditt utlämningsställe.
Vid beställning via ginza.se finns ytterligare betalningsalternativ.
4.2. Vid överföring till Qliro Konto gäller Qliros All-
männa villkor Qliro Konto, Delbetalning & Kampanj
som du hittar på www.qliro.com.
5. Behandling av personuppgifter
5.1. Qliro behöver registrera och lagra dina per-
sonuppgifter när du våljer Qliro Faktura som betal-
ningsalternativ. Dessa uppgifter utgörs av ditt person-
nummer, namn, kön, webbläsare, IP-adress, e-post-
adress, telefonnummer, leveransadress och köp-
och orderhistorik. Qliro behandlar uppgifterna för att
kunna uppfylla avtalet, för identifiering och kredit-
värdering, för att analysera köpvanor i syfte att förse
dig med relevant information och marknadsföring,
utföra tjänsterna, riskvärdering, vidareutveckling
av Qliros tjänster för att tillvarata kundförhållandet,
internstatistik och analys. Uppgifterna behandlas
vidare för att förhindra bedrägerier och liknande
brottslighet samt att uppfylla rättsliga skyldigheter.
LEVERANSTID
När din order är klar för leverans skickas den inom 1-3 dagar. Vid hög orderingång kan leveranstiden bli något längre.
OBS! Tiden för PostNord att transportera paket tillkommer. Om du beställer flera produkter och någon är tillfälligt
slut skickas de produkter som finns i lager tidigast efter 6 eller 15 vardagar beroende på produktens ursprungli-
ga leveranstid. Distributörens leveranstid tillkommer. De produkter som är tillfälligt slut restnoteras och skickas
fraktfritt så fort de finns i lager, undantag är produkter med ett pris < 10kr. Dessa stryks och måste ombeställas.
Ginza förbehåller sig rätten att neka komplettering av order.
Framtida releaser: Förhandsbokning av produkter som ej är släppta (kommande releaser), skickas direkt när vi
får in produkten. OBS! Innehåller din order flera produkter skickas alla efter sista releasedatumet. Exempel: Du
lägger en order 1/6. En lagervara och en framtida release finns på beställningen (artikeln släpper 25/6). I detta
fall får du vänta även på varan vi har i lager. Vill du ha den tidigare får du lägga lagervaran på en separat order.
Ginza förbehåller sig rätten att leverera en order så snart hela eller delar av ordern är leveransklar.
Postförskott: Inga restnoteringar görs på order som skickas mot postförskott. Ej leveransklara produkter stryks
efter 14 dagar och måste ombeställas. (Gäller ej produkter med kommande releasedatum, dessa väntar vi in.) Om
vi inte håller den utlovade leveranstiden har du rätt att häva köpet. Om du har förskottsbetalat din order betalar
vi tillbaka köpesumman inom 20 dagar efter hävningen av köpet. Ginza ansvarar inte för eventuella förseningar.
5.2. Du kan läsa mer detaljerad information om Qliros
behandling av personuppgifter i Qliros Integritets-
policy på www.qliro.com (inklusive hur du avböjer
marknadsföring). Du kan även ringa kundtjänst på
08-40 900 300 om du vill få Qliros Integritetspolicy
med post.
6. Överlåtelse
Qliro äger rätt att överlåta, belåna eller pantsätta
fordran mot kund till annan. Kund äger inte, utan
Qliros skriftliga medgivande, rätt att överföra sina
skyldigheter eller rättigheter enligt avtalet på annan.
GARANTIER
Naturligtvis har du garanti på alla produkter du köper hos oss. Minst 1 års garanti på samtliga produkter oavsett
om du är privatperson eller företagskund. På förbrukningsvaror som batterier, bläckpatroner och liknande gäller
tillverkarens garanti som kan vara kortare än 1 år. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Om du åberopar
garanti skall du kontakta oss. Vid reparation hänvisar vi till lokalt auktoriserat serviceställe eller förser dig med
ett förbetalt adresskort. Beror felet på yttre påverkan, får du betala reparationskostnaden efter att du godkänt ett
kostnadsförslag. Skulle du välja att inte reparera varan får du betala undersökningskostnaden. Föreligger inget
fel får du betala undersökningskostnad och frakt.
7. Kontakt
Qliro kontaktas via telefon på 08-40 900 300, eller
brev till Qliro AB, Kundservice, Box 195 25, 104 32
Stockholm.
8. Klagomål/Tvist
Klagomål kan lämnas muntligen eller skriftligen
till kontaktuppgifterna enligt punkten ovan. Är du
missnöjd med Qliros hantering av din fråga kan du
även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden
(ARN). Du kan nå ARN via deras hemsida www.arn.se
eller på adress Box 174, 113 43 Stockholm. Du har
också möjlighet att anmäla ditt ärende på EU-kommis-
sionens onlineplattform: www.ec.europa.eu/odr. Mer
information om alternativ tvistlösning i konsument-
förhållanden finns på www.konsumentverket.se.
Vägledning avseende finansiella frågor kan även er-
hållas från Konsumenternas Bank- och finansbyrå,
Konsumenternas Försäkringsbyrå samt genom den
kommunala konsumentvägledningen.
REKLAMATIONER
Alla reklamationer (skadade eller felaktiga varor) görs enklast skriftligt på retursedeln (baksidan av följesedeln)
snarast efter mottagen leverans.
Brev med mindre varor skickas till: FRISVAR, Ginza AB, 20044971, 465 20 NOSSEBRO.
Frisvar = porto betalt, max 2kg dock ej större än B24+H7+L34cm. Får ej rekommenderas. För större och tyngre
varor kontakta kundservice så skickas ett förbetalt adresskort. Vi ersätter ej för emballage vid reklamationer/returer.
Om du felaktigt använder vår Frisvarsadress debiteras den faktiska portokostnaden i efterhand.
ÅNGERRÄTT.
Vid retur p g a ånger betalar du som kund returfrakten. För fullständiga villkor och information Se www.ginza.se.
QLIRO
För fullständiga och uppdaterade köpvillkor se ginza.se! Ginza reserverar sig för tryckfel och prisändringar som tillkom-
mit efter att katalogen gått i tryck samt ev slutförsäljning av vissa varor. Ginza förbehåller sig rätten att godkänna order.
Faktura Delbetaining Konte Trety 0 VISA 2
96
Beställ enkelt på www.ginza.se/order
ginza.se